Říjen 23, 2019

Select your Top Menu from wp menus
Jaguar E-Type 1968

Jaguar E-Type 1968

Jednu šelmu už ve fotogalerii máme – zástupce kategorie „classic cars“ v podobě Jaguar Mark II z období 60-tých let minulého století. Dnes se seznámíme s jeho „bratrem“, modelem Jaguar E-Type 4.2 z roku 1968.

Výroba obou uvedených modelů se lehce překrývala. Model Mark II se vyráběl v letech 1959 až 1967 a byl veden v kategorii kompaktních luxusních vozů, zatím co E-Type v daném provedení se vyráběl v letech 1961 až 1974 a byl zařazen do kategorie sportovních vozů.

Pokud se na vůz podíváte z profilu, nebudete na pochybách, že se vskutku jedná o vůz zaměřený na výkon, rychlost a adrenalinový zážitek z jízdy. Pravděpodobně Vás překvapí nezvykle dlouhá příď vozu, pod níž se – v našem případě – ukrývá zážehová pohonná jednotka XK6 o obsahu 4.2 litru. Ten podával stejný výkon 198 kW jako druhá varianta motorizace vozu, zážehový šestiválec 3.8. Rozdíl mezi uvedenými variantami byl v tom, že prvně zmíněný měl vyšší hodnotu točivého momentu o zhruba 10%.

Ve výrobě byly tři varianty karosérie: ve dvou případech se jednalo o verzi tzv. fastback coupé variantu (pro dva pasažéry, případně 2+2), třetí variantou bylo provedení roadster. Z následující fotografie je zjevné, že model, který jsem měl možnost nafotit, byl ve verzi 2+2.

Dovolím si vyslovit tvrzení, že žádný fanoušek historických automobilů se nebude přít, pokud vyslovím názor, že uvedený vůz je čistým výtvorem elegantního dizajnu, kde je na první pohled zřejmý brutální výkon vozu – ve své době pravděpodobně nejrychlejší kupé na světě: z nuly na sto se Jaguar E-Type rozjel za 7.6 vteřiny a maximální dosažená rychlost byla 246 km/h (testy proběhly v roce 1965 pod taktovkou magazínu Autocar). Na tehdejší dobu vcelku úchvatné hodnoty.

Popisovaný model se může pochlubit i zajímavými detaily, které na něm lze najít: například vrtulky na kolech (litinových), tři raménka stěračů čelního skla, nebo nezvykle nízký, přesto však neuvěřitelně komfortní posez v sedačce řidiče. Nezvyklé bylo snad jen to, že jsem měl nohy téměř natažené v celé jejich délce, abych dosáhl  mohl ovládat pedály. Ovšem pocit to byl parádní a zážitek nevšední.

Fotografie byly pořízeny prostřednictvím mobilního telefonu Huawei P20 Pro, v režimu Pro. Pravděpodobně to asi není ta nejlepší kvalita, které lze s daným zařízením dosáhnout, ale je pravdou, že se s režimem Pro u daného mobilního telefonu stále seznamuji a snažím se objevit jeho přednosti – proto prosím o shovívavost s případnými nedostatky v ostrosti a úrovně světlosti.

Snad se Vám fotografie budou líbit i v tomto provedení…

Related posts

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *